Narzędzia

Firework – amerykańska odpowiedź na TikToka

Firework to start-up, który powstał we wrześniu 2018 roku w Kalifornii i szybko wyrósł na głównego konkurenta TikToka. Posiada funkcje, które odróżniają go jednak o tej popularnej, chińskiej aplikacji oraz nieco inną społeczność, która powinna zainteresować twórców zmęczonych treściami dla nastolatków z TikToka.

Firework to aplikacja służąca do tworzenia w prosty sposób efektownych, 30-sekundowych filmów. To platforma społecznościowa, która zyskuje coraz większą popularność na całym świecie, także w Polsce.

Firework ma duży potencjał z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest fakt, że twórcy aplikacji postanowili otworzyć, już na samym początku działalności, oddziały w różnych częściach świata, m.in. w Polsce, gdzie obecnie firma ma trzech pracowników. Umożliwia to skoncentrowanie działań na rynku lokalnym oraz efektywne nawiązywanie współpracy z influencerami, którzy mają przyciągnąć większą społeczność do nowej aplikacji. Drugim powodem jest dobrze dopracowany interfejs oraz kilka unikalnych funkcji, których nie posiada TikTok.

Czym Firework różni się od TikToka?

Elementów, które odróżniają Fireworka od TikToka jest wiele. Najważniejsze z nich to według mnie:

  • tworzenie i odtwarzanie filmów w funkcji “reveal”, dzięki czemu obraz zawsze znajduje się w pionie, niezależnie od ułożenia telefonu. Polega to na tym, że filmy stworzone są w taki sposób, że możemy oglądać je zarówno przy poziomym jak i pionowym ułożeniu telefonu. Możemy także obracać telefonem dookoła jego osi i oglądać bez zakłóceń filmy, a obraz dopasowuje się do jego aktualnego położenia. Każdy, bez względu na model telefonu, powinien móc taki film stworzyć
  • brak lajków i komentarzy – popularność użytkowników Fireworka mierzona jest wyłącznie na podstawie ilości odtworzeń materiałów. Zamiast komentarzy jest jednak zakładka Community, gdzie odbywa się cała konwersacja z twórcą. Przypomina to grupowy czat.

Dla kogo jest Firework?

Ze statystyk przytaczanych przez magazyn Press wynika, że z Fireworka korzystają w większości osoby dorosłe. 65% użytkowników w rankingu globalnym ukończyło 18 lat. W Polsce pełnoletni użytkownicy to aż 72%. Większość użytkowników aplikacji stanowią mężczyźni (w Polsce 60%). W przypadku TikToka granica wieku jest o wiele niższa. Firework promuje materiały bardziej wartościowe i ambitne. Główną grupę w Polsce stanowią gamerzy, natomiast ogólnie trend jest taki, że Firework ma dostarczać jakościowe i inspirujące, bardziej merytoryczne niż na TikToku treści.

Aplikacja z pewnością jest wciąż na początkowym etapie rozwoju, ale nie należy jej ignorować. Google w 2019 roku był zainteresowany jej zakupem, aby móc konkurować z TikTokiem w segmencie wideo i aby uzupełnić o rozwiązania Fireworka serwis YouTube.

Jeżeli jesteś artystą i twórcą, chciałbyś tworzyć przyciągające treści wideo, rozwiązanie “reveal” z Fireworka może być rzeczywiście magnesem. Stworzone w Fireworku filmy można udostępniać także na Instagramie, ale już bez funkcji “reveal”, co nie zmienia faktu, że Firework i tak udostępnia nam wiele ciekawszych narzędzi do tworzenia filmów wideo, niż Instagram. Poza tym, jeżeli kiedyś sprawdziliście treści na konkurencyjnym TikToku i ich jakość, tak jak mnie, wprawiła was w osłupienie, z pewnością warto przekonać się samemu, czy Firework jest dla was?

Pobierz Firework: Google Play, AppStore

Tagi

Pan Manager

Pan Manager to portal dla artystów, managerów oraz twórców i praktyków kultury. Znajdziesz tu aktualne informacje dotyczące branży, oraz praktyczne wskazówki i narzędzia, które pomogą Ci efektywnie poruszać się w branży artystycznej. Jeżeli chcesz być na bieżąco, zapraszam na profile społecznościowe na Facebooku, Instagramie oraz YouTube. Jeżeli masz ochotę się wypowiedzieć, rozpocznij lub dołącz do dyskusji - zostaw komentarz!

Powiązane

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close