Krótko

Dyrektor czy artysta?

Wiele dużych instytucji kultury posiada jednego dyrektora łączącego dwie funkcje: dyrektora naczelnego i dyrektora artystycznego. Są też takie, które rozdzielają te funkcje na dwa oddzielne stanowiska.

To pytanie dotyczy tak naprawdę tego, czy dobry i uznany artysta, który wygrywa konkurs na objęcie stanowiska dyrektora dużej instytucji, posiada odpowiednie predyspozycje do tego, aby efektywnie zarządzać dużą instytucją?

Z drugiej strony, przy założeniu, że jedno stanowisko łączy obie funkcje, czy dobry manager będzie w stanie stworzyć z danej instytucji ważne miejsce artystyczne i kulturalne? Czy nie ma zagrożenia, że taka instytucja stanie się dobrze zarządzaną korporacją, za to bez ducha sztuki, którego mógłby nadać wybitny artysta?

  • Czy dwa oddzielne stanowiska mogą stwarzać konflikty na linii dyrektor naczelny – dyrektor artystyczny?
  • Czy znacie jakieś przykłady, kiedy poszczególne rozwiązania się sprawdzają lub nie?
  • A może któreś z rozwiązań jest uzasadnione względami ekonomicznymi? Czy względy ekonomiczne są aż tak istotne w przypadku ważnych instytucji?
Ankieta była aktywna od 17.06.2020 godz. 12:00 do 21.06.2020 godz. 12:00. W ankiecie wzięło udział 21 osób.

Pan Manager

Pan Manager to portal dla artystów, managerów oraz twórców i praktyków kultury. Znajdziesz tu aktualne informacje dotyczące branży, oraz praktyczne wskazówki i narzędzia, które pomogą Ci efektywnie poruszać się w branży artystycznej. Jeżeli chcesz być na bieżąco, zapraszam na profile społecznościowe na Facebooku, Instagramie oraz YouTube. Jeżeli masz ochotę się wypowiedzieć, rozpocznij lub dołącz do dyskusji - zostaw komentarz!

Powiązane

Dodaj komentarz

Back to top button