Ogłoszenia

Weź udział w badaniu potrzeb edukacyjnych branży muzycznej

„Badanie potrzeb edukacyjnych polskiej branży muzycznej zainteresowanej eksportem” to 9-miesięczny, kilkuetapowy proces realizowany w 2020 roku przez Music Export Poland. Jego efektem ma być raport opisujący potrzeby edukacyjne polskiej branży muzycznej zainteresowanej rozwojem kariery na zagranicznych rynkach.

Wyniki badania zostaną opublikowane jesienią tego roku i będą stanowić rekomendację dla dalszych działań edukacyjnych MExP. Projekt badania skoncentrowany jest na wykorzystaniu dotychczasowych doświadczeń branży i pracy na kolektywnych zasobach.

PROJEKT BADANIA

Proces badawczy, na zlecenie Music Export Poland, został przygotowany i jest realizowany przez pracownię Artist in Bloom, która zajmuje się projektowaniem procesów edukacyjnych, badaniem i rozwojem kompetencji w sektorze kreatywnym i od lat realizuje międzynarodowe projekty z zagranicznymi partnerami w branży muzycznej. Spotkania poprowadzą dwie badaczki, certyfikowane edukatorki, projektantki procesów – Magdalena Chołyst oraz Urszula Buyuly.

Music Export Poland postanowiło przeprowadzić w 2020 roku kompleksowe badanie jakościowe wśród przedstawicieli polskiej branży muzycznej, aby odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące potrzeb edukacyjnych w kontekście skutecznych działań eksportowych. Jednym z modułów badawczych są grupy fokusowe z artystami i profesjonalistami, którzy chcieliby podzielić się swoim doświadczeniem eksportowym i wesprzeć proces budowania programu szkoleniowego Music Export Poland.

  • Jaka wiedza, umiejętności i postawy wzmocnią poziom profesjonalizmu polskiej branży za granicą?
  • Co powinniśmy rozwinąć, aby stać się atrakcyjnymi partnerami na arenie międzynarodowej?
  • Jakich kompetencji potrzebujemy, aby strategicznie rozwijać karierę artystów i z sukcesem budować ich potencjał eksportowy?

Gorąco zapraszamy artystów i profesjonalistów działających na rynkach zagranicznych na badanie dotyczące potrzeb edukacyjnych branży. Spotkania w grupach fokusowych odbędą się w połowie sierpnia przy wykorzystaniu platform on-line.

CZYM JEST BADANIE? CO Z NIEGO MASZ?

Badania fokusowe to spotkanie w 8/12-osobowej grupie, na którym zespół badawczy przeprowadzi moderowaną dyskusję, aby poznać opinie i spostrzeżenia uczestników na temat działań na zagranicznych rynkach muzycznych. Opinie, zsumowane i zanonimizowane, posłużą do sformułowania ogólnych wniosków i zaprojektowania przyszłego programu edukacyjnego Music Export Poland.

Dla uczestników grupy fokusowej spotkanie będzie okazją do poznania bliżej innych osób działających za granicą, do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk eksportowych. Program spotkania będzie sprzyjał twórczej interakcji i autoewaluacji dotychczasowych działań. Po zakończeniu badania, dla wszystkich uczestników zostanie zorganizowane zamknięte spotkanie networkingowe w siedzibie Music Export Poland.

Uwaga! Badanie będzie miało charakter zamknięty, dane uczestników nie będą publikowane, a wyniki zostaną zanonimizowane.

JAKIE SĄ KRYTERIA NABORU?

Badanie dedykowane jest dwóm grupom. Sprawdź, czy któryś z opisanych niżej profili koresponduje z Twoim doświadczeniem.


Jeśli jesteś ARTYSTĄ (solowym lub członkiem zespołu), możesz wziąć udział w badaniu, o ile aktywnie rozwijasz swoją karierę na rynkach zagranicznych od co najmniej 2 lat i masz na swoim koncie m.in. takie wydarzenia jak:

  • zagraniczne koncerty (pojedyncze koncerty, festiwale muzyczne, supporty)
  • udział w festiwalach showcase’owych
  • udział w zagranicznych trasach koncertowych
  • międzynarodowe współprace i partnerstwa (kolaboracje artystyczne, współpraca z zagranicznymi wydawnictwami, dystrybutorami oraz innymi twórcami)

Jeśli jesteś PROFESJONALISTĄ (czyli managerem, wydawcą, agentem, promotorem, bookerem, dyrektorem festiwalu lub przedstawicielem innego sektora branży muzycznej), możesz wziąć udział w badaniu, jeśli aktywnie działasz na rynkach zagranicznych min. 3 lata i masz na swoim koncie m.in. takie doświadczenia jak:

  • udział w zagranicznych festiwalach showcase’owych
  • udział w targach, konferencjach oraz innych wydarzeniach branżowych za granicą
  • wspieranie artystów w organizacji zagranicznych tras koncertowych, pojedynczych koncertów, udziału w międzynarodowych festiwalach
  • nawiązywanie partnerstw i współpracy międzynarodowych na rzecz reprezentowanego artysty (z wydawnictwami, dystrybutorami, innymi profesjonalistami, organizacjami, etc.)

 

KIEDY ODBĘDZIE SIĘ BADANIE I JAK SIĘ ZAPISAĆ?

Badania z udziałem ARTYSTÓW odbędą się w formie on-line:

17 sierpnia 2020, godz. 16.00 – 20.00

18 sierpnia 2020, godz. 11:00 – 15:00

LINK DO ZAPISU: https://forms.gle/xK5iquRp6uVqCMJs7


Badania z udziałem PROFESJONALISTÓW odbędą się w formie on-line:

18 sierpnia 2020, godz. 11:00 – 15:00

19 sierpnia 2020, godz. 16:00 – 20:00

LINK DO ZAPISU: https://forms.gle/8BEiJWE5f1ZP1HrP8


Źródło: Music Export Poland

Pan Manager

Pan Manager to portal dla artystów, managerów oraz twórców i praktyków kultury. Znajdziesz tu aktualne informacje dotyczące branży, oraz praktyczne wskazówki i narzędzia, które pomogą Ci efektywnie poruszać się w branży artystycznej. Jeżeli chcesz być na bieżąco, zapraszam na profile społecznościowe na Facebooku, Instagramie oraz YouTube. Jeżeli masz ochotę się wypowiedzieć, rozpocznij lub dołącz do dyskusji - zostaw komentarz!

Powiązane

Dodaj komentarz

Back to top button